Sydney-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu Sydney-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu

Sydney-Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

18 Februari 2017 | Australië, Brisbane

East Coast 2017.. back to Australia!

Daar waren we weer, terug in Sydney! 18 febr om 08.00u geland na twee vluchten vanuit Christchurch EN de nacht te hebben doorgebracht op Wellington Airport.
Heel gek om weer in eenzelfde hostel te komen, dezelfde winkels in te lopen, bij dezelfde restaurantjes te gaan eten enn om het operahouse en de harbour bridge weer van dichtbij te zien, FUNNY!

Ennn.. daar gingen we dan.. 20januari.. op weg naar ons campertje!! Met een JUCY camper hebben we van 20-02 tm 03-03 doorgebracht.
Omdat ze pas laat klaar waren met poetsen hadden we niet heel veel meer aan onze eerste dag, dus dan maar boodschappen doen en routes uitstippelen! En ohja, een slaapplek zoeken voor de eerste nacht!
Na deze gevonden te hebben, zijn we de tweede dag meteen 's ochtends door gereden naar 'Bouddi Beach', waar we een coastal walk hebben gedaan. Via een aantal lookouts zijn we, na een nachtje slapen, doorgereden naar 'Hunter Valley', de bekendste wijnregio in Australië. Gelukkig hadden we een BOB, Dennis. We mochten hier namelijk gratis wijn en champagne proeven. Op het einde hebben we hier natuurlijk wel een flesje wijn meegenomen, zodat het niet leek alsof we dorstige zwervers waren HAHA.

Op naar 'Port Stephens'. Door de warmte dachten we daar even lekker te gaan zwemmen in 'One Mile Beach'.. alleen waaiden we daar bijna weg omdat de wind voor ons verkeerd stond. Helaas niet zoals we wilden maar wel even lekker in de zon gelegen, gedoucht en gegeten!

Dag 3.. 'Port Macquierie'.
Verschillende lookouts, even boodschappen en een goed stuk via, natuurlijk, de touriste route gereden langs alle meertjes! Hier hebben we WEL even lekker gezwommen in de zee, 'Town Beach' en zijn we even gaan kijken bij het Koala Hospital. Helaas waren ze al gesloten, maar we hebben kunnen spieken en een paar koala's gezien! Lieve, flully beestjes zijn het maar! En verder.. een gratis camping gezocht.. alweeer naast de snelweg! Logisch dat ze gratis zijn met al die muggen!

Dag 4, we leefden ook zoals ik schrijf, van dag tot dag! Eerst hebben we de jongens gedropt bij 'Billabong Zoo', waarna wij zijn doorgereden naar 'Flynns beach' waar echt absurte grote golven waren. Wel mega gaaf.. enige nadeel was het zandhappen na iedere golf!
Vervolgens zijn we in de auto gestapt richting 'Coffs Harbour' waar we eerst gestopt zijn bij de 'V-Wall' in 'Numudda'. V-Wall is een rij stenen langs het water af waar mensen allerlei tekeningen op gemaakt hebben waardoor het wel +100 stenen met tekening waren.

Kleine stop en door! Op naar 'Main Beach' in Coffs Harbour. Daar hebben we lekker even op het strand gelegen en jep..ook weer met mega hoge golven.
Aan het einde van de dag hebben we een heel stuk noordelijk gereden richting 'Byron Bay' en een uurtje hier vandaan (WEER) op een gratis camping geslapen. Het is ons nog altijd gelukt om deze te vinden, ook al is het ietsje van de kustplaatsjes af en meestal naast de snelweg.

De volgende bestemming was dan natuurlijk ook, Byron Bay. En waar staat dit bekend om? JUIST, surfen! Dus wat zijn wij hier gaan doen.. JUIST, surfen! 2 dagen waren we hier en hebben dus ook 2 surflessen gehad.
Beide dagen waren we 3-4uur op het water. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen! En het is gelukt! WIEHOEE!
Nu het zo vaak mogelijk blijven proberen en hopelijk kunnen we dan aan het eind van de hele trip zeggen dat we ECHT gesurfd hebben!!

Na een nachtje slapen zijn we doorgereden richting 'Surfers Paradise'.. met een stop bij de 'Minyon Falls'. Deze watervallen zijn heel bekend in Byron Bay. Maar helaas.. we kwamen daar en ze stonden DROOG!! Voor niks een uur omgereden..

Aangekomen in Surfers Paradise hebben we een ticket geboekt voor een attractiepark (Dreamworld) en een waterpark (Whitewaterworld). Omdat het het einde van het seizoen was kregen we een hele leuke deal en was het ook nog zo goed als leeg in de parken! Nog nooit heb ik in een park kunnen rond rennen zonder wachtrij, maar hier dus wel!
Omdat het eigenlijk de hele week slecht weer zou zijn hadden we ons voorgenomen deze twee activiteiten zo slim mogelijk te plannen, maar uiteindelijk waren alle dagen deze week prima en erg benauwd, fijn dat we naar een waterpark gingen dus!
De laatste volle dag met het campertje zijn we het stadje van Surfers Paradise ingelopen, hebben we hier op het bekende strand gelegen en zijn we op een terrasje lekker iets gaan eten. Helaas waren we te laat om een surfboard te huren om op Surfers Paradise ook echt te kunnen surfen! We hadden namelijk wel een surfshirtje aangeschaft tijdens het winkelen.. WIEHOE!

En toen echt de laatste dag.. 3 maart, op naar Brisbane. Vanuit hier vlogen de jongens terug naar Nieuw Zeeland om een week later weer richting huis te vliegen. Maar ook deze dag kon niet zonder tussenstop. We hadden nog de 'TreeTopChallenge' op de planning staan. 3 uur klimmen, klouteren, ziplinen, springen en balanceren door de bomen in het 'Tamborine National Park'.

Dit was het dan, de laatste stop gehad op het vliegveld en inleveren maar van de camper!

Tijd om de blog weer even op pauze te zetten! Het is nu 3 maart en we blijven sowieso in Brisbane t/m 13 maart. Dan is namelijk hier het concert vannnnn...
JUSTIN BIEBER! Tot nu toe hebben we de eerste paar nachten geboekt in een hostel in het centrum geboekt en zijn we eigenlijk van plan de 10 dagen ertussen werk te vinden! Als het mee zit, vinden we werk en kunnen we na justin bieber nog een paar weekjes het werk afmaken. Maar niet te snel juichen! We zullen zien hoe dit gaat en natuurlijk horen jullie dat ook weer in het volgend blog!!

Dieke kusss Zajenn en Pascalle!

• 12 Maart 2017 - 14:20

Huib:

Het is en blieft geweldig sjatjes een super ervaring!!!!

• 12 Maart 2017 - 14:21

Monique Vd Hombergh:

Heerlijk. Geneet morgen van Justin. Leeve groetjes van os allemaol.

• 12 Maart 2017 - 18:56

Angelien:

Weer een heel beleving meiden, geniet ze nog en heel veel suuces bij het zoeken naar werk, maar 2 zulke leuke meiden moet dat toch wel lukken

• 12 Maart 2017 - 19:55

Ger En Kitty:

Sjoone ervaring....groetjes van os

• 12 Maart 2017 - 20:32

Nelly Gense _- Satijn:

Dag Dames
    Wat maken jullie geweldige dingen mee, ga zo door
    Missen jullie het thuisfront niet ?? en een vaste plaats ?
    En dan na 3 en een halve maand werk zoeken !!!! Wordt dat voor Pascalle mensen masseren ??
    Dacht het niet he !!!! Laat het gewoon op jullie af komen en het komt goed
    Ben wel benieuwd wat het gaat worden

Geniet en tot de volgende keer

Lieve groeten van Nelly Gense

• 12 Maart 2017 - 22:38

Peter Den Brok:

Waat ein belaevenisse höb gear weer mitgemaak. Nog veul plezeer gewins in Brisbane. En doot Bieberman de groette van mich. Toet de volgende Blog.
    Groetjes Brokkie

• 13 Maart 2017 - 17:01

Jet Meijs:

Geweldig dames wat jullie allemaal meemaken, heel fijne voortzetting met jullie reis verder.
    Groetjes jet meijs.

• 14 Maart 2017 - 17:07

Linda Der Kinderen :

In ein waord toppie! Haaj van uch ❤

• 16 Maart 2017 - 14:46

Claudia:

Sjatjes,
    Sjoon om weer te moge belaeve, geweldig.
    Geniet en sukses met werk (zeuke)!
    XXX

• 16 Mei 2017 - 20:43

Nelly Gense - Satijn:

HALLO IS DAAR IEMAND ?????? LEVEN JULLIE NOG ?????? Ik ben reuze benieuwd hoe het met jullie gaat en welke baan jullie hebben.
    Laat aub vlug wat horen zodat ik weet hoe het gaat

Lieve groeten van Nelly Gense

• 08 Juni 2017 - 02:57

Pascalle Hammer:

Haha sorry Nelly, het komt er nu direct aan!
    Sorry voor de hééle late reactie! X