Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu

Sydney!!

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

09 Januari 2017 | Australië, Sydney

VT 1573 1h en 50min op naar Sydney!!
22.00u kwamen we hier aan.. op zoek naar ons appartementje waar Chanoux op ons wachtte! Woehh, Zajenn's zus was ook in Sydney!
Op het vliegveld, backpacks gepakt, een opal pas gekocht (een soort OV) en door naar een centraal gelegen station. .
Vanuit hier moesten wij altijd met een bus of ferry over de ''Harbour Bridge'' naar ons appartement. Wel een beetje *** want dat kost dus ALTIJD geld om te verplaatsen..

Hello Chanoux! Daar waren we dan in ons appartementje, mega cute! Alleen hadden we geen WiFi, wasmachine en vonden we een kakkerlak... FAIL! De dag erna zijn we naar 'Central' geweest naar Carlijn, een goede vriendin van Chanoux die nu in Sydney woont. Na een middag op het terras in de volle zon zijn we teruggegaan naar het appartement (wat serieus 1uur duurde!)

En toen was het zover.. CHRISTMAS!
Kerstavond zijn we lekker gaan uiteten, dachten we.. was prima maar we hadden er toch ietsje meer van verwacht.. helaas! Naar bedje en 1st kerstdag starten met een kerstonbijtje.

'And so this is Christmas..' nou echt niet! Buiten dat we lekker gegeten hebben en het gezellig was onder ons, liep iedereen in de bikini op Bondi Beach met een kerstmuts en scheen de zon (36gr.) Wij zijn wel zeker weten familiemensen wat dit betreft en hebben toch wel stiekem iedereen gemist met deze dagen! Nouja, volgend jaar weer een jaar :)

Na kerst zijn we naar Watsons Bay geweest wat volgens Lonely Planet (het boek over Australië) op 1 stond, vooral met sunset! Helaas hebben we door bewolking deze niet gezien (ook al was het 40gr) maaaaarrr we hebben wel onze grote vriend Erwin weer gezien met zijn Nederlandse vrienden!
Met deze zijn we die avond nog wat drankjes gaan doen in de 'secretshops' in Sydney. Deze leken dan gesloten (zoals een kapperszaak die 's middags gewoon open was als kapper) maar achter een sneaky schuifdeur was de kroeg te vinden! Erg leuk! Alleen was het om de backpackers te vermijden.. TSSS, maar wij waren er MUWHAH!

NYE.. wat gaan we doen?? Om 01.30u hebben we besloten oudjaarsdag door te brengen bij het 'Operahouse'.. met de beste view voor het spectaculaire vuurwerk!! En ja hoor.. 06.00u ging de wekker, om 08.45 stonden we in de rij en vanaf 09.00u hebben we de hele dag in de volle zon doorgebracht op onze handdoeken! Ohja niet te vergeten.. wééér onze dunne microvezel handdoeken op keiharde stenen, TOP!

00.00.. 3x WAUW!! Misschien wel 100x! Ik denk dat al het vuurwerk die we nog gaan zien ooit niks meer voorstelt tegenover dit.. echt hééél sjiek!!

Om 00.15u was het gedaan (zolang gewacht en een kwartiertje vuurwerk) en JAA, het was het zeker waard!!
Omdat het in Sydney niet allemaal op 10min afstand ligt, zijn we erna op bezoek gegaan bij Erwin's rooftopparty (40min verder) en bij Chanoux en Carlijn op de rooftopparty (nog eens 1uur verder). En toen... time to sleep!

Om 14.00u ging op 01/01/2017 de NIEUWJAARSDUIK van start! Suuuper grappig! We waren natuurlijk heel erg aan de late kant.. duss.. toen iedereen bij de groep startte met aftellen om te rennen, hebben wij maar snel een sprint ingezet en onder het rennen onze kleren uitgegooid!! Het was echt AWESOME! TIMING! Haha.

Deze avond in een hostel geslapen en de dag erna naar 'Sealife' en weeer naar een ander hostel.. 'The life of a backpacker?!' En rara, de dag erna weer! Snel gezegd zijn dit 3 verschillende hostels op 3 dagen!

Vanaf 4jan is Chanoux niet meer in Sydney, die had de vlucht terug naar ons mooie ijskikkerlandje! Ook Erwin had 5januari de vlucht terug dus daar zijn we nog even voor de laatste keer mee op stap geweest! En wat hebben we weer meegemaakt.. JAWEL.. we hebben een pornoster ontmoet! Blijkbaar was alleen het casino na 02.30u nog open.. dussss een ubertje (taxi) naar het casino, waardoor we pas om 07.00u in bed lagen. Natuurlijk hadden wij ook weer wat afgesproken om 11.00u. Namelijk brunchen met Erwin, zijn laatste middagmaal- SUSHI ofcourse!

6januari moesten we uitchecken en hebben we voor een ietsje duurder hostel gekozen en dus ook een met hele goede reviews!
Het was wel grappig.. met oud en nieuw was alles 3x zo duur (wat er ook voor zorgde dat we niet de optimale hostels boekten). Één hostel (de 3e in het nieuwejaar) had goede reviews en was totaal niet duur. En waarom.. hij probeerde je zo in te palmen zodat je een goede recensie achterliet op tripadvisor, hij wou deze recensie zelfs zien als hij al 10x gevraagd had om deze te plaatsen!

WAUW!! Het volgende en laatste hostel had frisse kamers, een superschone badkamer/wc, een hele verdieping lounge, twee keukens die iedere dag goed verzorgd werden en zelfs een zwembad met sauna op de rooftop!!
Hier zijn we de laatste 3nachten gebleven, lekker in het centrum waardoor we hier alles hebben kunnen zien en doen! Zoals bijvoorbeeld Manly Beach, de 'Bondi to Cogee walk' de Pylon Lookout en de tour door Sydney om te weten wat de stad inhoudt, allemaal heeft en kent!

Nu hebben we Sydney ook echt weten te waarderen. Op het begin (verre afstanden tot het centrum waardoor je ALTIJD de bus, ferry of trein moest pakken, dure maar niet super hostels en na nieuwjaar veel bewolking) wisten we niet echt wat we van Sydney moesten denken. Maar nu in de laatste week zijn we er achter gekomen dat het een mooie maar zeker ook leuke stad is waar veel winkels in arcades liggen en er overal allemaal 'geheime barretjes en restaurantjes' liggen!

Vandaag is onze laatste dag, om 10.00u uitchecken en om 15.00u richting het vliegveld waar we om 18.40u met Quantas vliegen naar NIEUW ZEELAND!! Hier gaan we 6wkn rondtouren met een 'hop off-hop on' bus: de Kiwi-Experience. We zullen langs 22 plaatsen gaan waar we zelf van de bus afkunnen, zelf kunnen bepalen hoelang we op een plek verblijven en wat we daar gaan doen zodat we vervolgens weer opnieuw de bus kunnen pakken naar de volgende stop! Meer vertel ik weer in de volgende blog! See u next time!

#ByeSydney #Seeyouin6weeks #HelloNewZealand #Kiwi-Experience

• 13 Januari 2017 - 09:50

Sjaan Nass:

heel mooi dames waat ein ervaring det naeme ze uch nooit meer aaf.
    Geneet dervan super. Heel veul groetjes en nog heel veul plezeer.

gr Sjaan.

• 13 Januari 2017 - 12:45

Peter Den Brok:

Hoi Pascalle & Zajenn,

Wat een mooi verhaal weer en wat een avonturen maken jullie mee.
    Heel mooi om dit via deze blog te horen, wat jullie allemaal beleven.
    Ik verheug mij al op de volgende. Veel plezier gewenst in Nieuw Zeeland.

Groetjes Peter

• 13 Januari 2017 - 12:53

Trudy:

Wouw waat ein sjiek verhaol weer dames...Kin d'r echt van geneete!!

• 13 Januari 2017 - 14:44

Keub En Kit :

Sjoon sjoon op nao öt volgende avontuur

• 13 Januari 2017 - 17:57

Desiree:

Ha sjatjes,

Is toch zooooo leuk om uch avontuur te volge. Geneet! X

• 13 Januari 2017 - 22:01

Angelien:

He mopkes fijn dat jullie zo genieten en kan niet wachten tot er weer een leuke nieuwe blog voorbijkomt ❤

• 13 Januari 2017 - 23:17

Patries:

Wauw.....weer genaote van ug avontuurtjes.....heerlik om te laeze wiej geer ut allemaol same belaef....geneet sjatjes en tot de volg blog❤

• 18 Januari 2017 - 14:48

Monique Vd Hombergh:

Sjoon wat ger weer mit hub gemaak. Op nao ut volgende avontuur. Ig kiek weer oet nao ugge blog. XXX

• 19 Januari 2017 - 06:14

Claudia:

Weer genaote van deze blog.
    Sjoon om euch zo te volge.
    Op nao ut volgend avontuur.
    Geniet, geniet, geniet.