New Zealand- North Island - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu New Zealand- North Island - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu

New Zealand- North Island

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

09 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, New Zealand

QF0149 New Zealand, Next stop!

Dit wordt een lange, lange LANGE blog. In de bus waar we bijna dagelijks in zaten was er genoeg tijd om bij te typen.

Eerst even 3 nachten acclimatiseren in Auckland.. daarmee startte we ons avontuur 'Nieuw Zeeland 2017'.

Auckland, wat een saaie stad. Blijkbaar was er meer te doen BUITEN de 'mainstreets' maarja..
Één plusje.. we hebben de BINGO gewonnen die ons hostel organiseerde! JAJA, Zajenn een kan bier en ik won al het ingelegde geld.. $89,- LUCKY US!

Te bedenken dat het in Nieuw Zeeland wel iets kouder kon zijn, vooral in het Zuider eiland, en we niet nog eens als twee verzopen katjes terug wilden komen van een hike (zoals in Tasmania) hebben we even ons bingo geld geïnvesteerd in 2 goede regenjassen en 2 lekkere joggingbroeken! En RARA wat we ons op deze 4 items hebben bespaard.. nou: $480,- WOEPWOEP!

12 januari..start KIWI Experience!! De KIWI Experience is een hop off-hop on bus, zodat we op officiële plekken in NZ van de bus af konden (hop off), activiteiten konden doen en op deze plaats konden blijven zolang we wouden. Vervolgens konden we weer op de bus springen (hop on).

We zijn naar Paihia gereden, 4 uur naar het noorden en zijn hier 5 nachten gebleven waarvan we 1 dag naar het meest noordelijke punt van NZ zijn geweest (Cape Reinga). Hier zagen we hoe de 'Tasman Sea' en de 'Pacific Ocean' samenkwamen. Hier zijn we ook gaan 'SANDBOARDEN'. Dit is ook de reden waarom jullie op de foto's veel zand ipv strand zagen.. Sandboarden was op het begin eng zo hoog, maar wel MEGA VET! Je slide dus gewoon met zo'n bordje van een zandberg af!

..dan te bedenken wat ons nog te wachten stond..

De reden dat we 5 nachten op dit kleine plekje bleven was, dat alle bussen terug naar het zuiden "fully booked" waren. Dit natuurlijk vanwege het hoog seizoen! Dat wil zeggen heel veel backpackers maar te weinig bussen! Zo flexibel als ze zouden zijn, waren ze tegelijkertijd ook weer niet. Je moest alles goed vooruit boeken namelijk!
Heel vervelend want 18 februari moesten we rond zijn voor onze terugvlucht naar Sydney!

In Paihia hebben we 2 Nederlandse jongens leren kennen, Dennis en Brian, die vanaf Hot Water Beach met ons verder gingen reizen omdat hun al eerder Paihia gingen verlaten. Op de andere dagen hebben we jongens leren kennen uit de UK! Erg leuk, van hun hebben we veel drankspelletjes geleerd PLUS het spel dat je iedere keer, als je het woord 'MINE' zei, 10x moest opdrukken. 'Thanks Danny'. Hij kwam met dit geniale idee!

Zajenn moest het zelfs al een keer om 6.30u 's ochtends doen toen iemand haar vroeg van wie de oranje tas onder het bed was. 'That's MINE'

Ohja! We hadden nog een drama.. één nacht hadden we geen bed.. alle hostels waren fully booked! Gelukkig mochten we bij deze jongens op de grond crashen, anders was het een nachtje @ the beach!!

Geluk bij een ongeluk bleven we deze 5dagen in Paihia want de laatste twee dagen hebben we Mike nog gezien! Ik ken hem van de brugklas en heb hem nu al 8jaar niet gezien.. heel leuk dus om hem hier in NZ weer te meeten! Hij is hier 4mnd op vakantie bij zijn familie, dus zal niet met ons verder reizen.
Heel toevallig dat ik op instagram zag dat hij op dit moment ook in NZ was! Erg leuk, zijn oom heeft een kajak bedrijfje waardoor we met zn 3'en een paar uur zijn gaan kajakken! We hebben bij hem samen wat gekookt en gegeten. En voor we weer op de KIWI bus gingen zijn we nog even op een bootje samen met Mike proberen dolfijnen te spotten.
Helaas, gefaald.. maar niet getreurd. Op de cruise die we hebben gedaan in Paihia hebben we DOLFIJNEN gespot!!

Het laatste uurtje met Mike zijn we ons nog snel omgedraaid om voor een uurtje de vishengels uit te halen!
En JAhoor, Zajenn en Mike hebben allebei een vis gevangen en zelfs ik heb er eentje binnengehaald!! IEUW haha!!

Nouuu lots of fun! Diezelfde dag, 17/1, weer terug naar Auckland, één nachtje daar en weer door richting het zuiden op het Noordereiland: Hot Water Beach!
Ohja, in Auckland hebben we maar gewoon t/m 18febr. de trip doorgepland zodat we die ellende niet nog eens hadden!

Hot water beach.. very nice kayakking en super GAVE hotwaterpools. Als de zee EB was kon je op het strand een 'pool' graven met een schep, waar het water tot wel 64gr. ging!! SICK, vandaar dus de naam.
We bleven hier 1 nacht.. dus next: Waitomo.
Na weer een lange busreis een volgend activiteit: Black Water Rafting (Labyrint). Ook supervet! Met waterbanden zijn we door de caves 65m onder de grond gegaan, waar we van watervalletjes moesten afspringen met de band! Hier zagen we glowworms! Foto's volgen op FB :).

Meteen weer door naar de volgende plek gegaan, Rotorua. Hier zijn we 3nachten gebleven waarvan 1nacht in de Maori Village. De hele namiddag/avond hebben we alles geleerd over de cultuur van de Maori's (orginele volk van Nieuw Zeeland). We hebben liedjes gezongen, en spelletjes gedaan op hun manier. Ook hebben ze de HAKA gedaan. DE dans van het land! Zajenn helemaal in de wolken, want die moest en zou dit zien als ze in NZ kwam! Het was ook wel echt een hele leuke avond! We hebben daar ook de 'stay experience' gedaan waardoor we er sliepen en nog meer van de cultuur meekregen!

Inmiddels 21jan.. pfoe wat is de tijd snel gegaan..! Hier waren we op het punt dat we al 7weken weg waren!

We bleven 2dagen in Rotorua centrum, waar we White Water Rafting hebben gedaan (van een 7m hoge waterval afgegaan met ons raftbootje), de polynesian spa (even lekker gepoedeld) en 'Wai O Tapo' (natuurpark met verschillende geisers, kraters en alle andere mooie natuur eromheen). Niet normaal wat we daar aan kleuren zagen en hoe warm het water was!!

Een dag later kwamen we weer op de volgende plek, Hello Taupo! De eerste dag hebben we een zeiltrip gedaan met zonsondergang en de tweede dag de Tongariro Alpine Crossing.. 6.20u pickup en om 08.15u 's ochtends gestart. Ik denk dat deze crossing voor de meest mooie uitzichten heeft gezorgd in deze twee maanden tijd! Naast de normale track hebben we met zn 4en de Mt. Doom beklommen. Deze is ook wel bekend als de berg waar 'the ring' van Lord of the Rings in werd gegooid. Ook al heb ik de films niet gezien, het was echt een megamooi uitzicht boven de wolken! 2291m hoog en freaky as hell! Volgens het bordje zouden we er 3uur return over hebben gedaan.. 2uur op, 1 uur af.

Geen pad, overal rotsen, zowel vastzittend als losliggend en 100 andere klimmers.. een ervaring om niet te vergeten!! Eerlijk is eerlijk, angst was er wel, toen we het verkeerde pad hadden gekozen om te dalen.. namelijk de rotsen, waarvan we niet van ze allemaal zeker wisten of ze vast of los zaten. SHIT. Duss.. dwars over de rotsen om bij het zachte zand te komen waar iedereen daalde. Door het zachte zand konden we 'surfend' omlaag.

PFF ein-de-lijk waren we beneden aan de berg waar Dennis en Brian ongeveer al een uur op ons wachtten om door te gaan, OEPS! De track vervolgen zou 4uur duren (zo zouden we onze shuttle terug missen) volgens de bordjes maar we moesten en zouden doorzetten zodat we al het mooie gingen zien. En JAHOOR, het was 'AMAZING'.
Het was de pijn aan de voeten en het verbranden (again, ZUCHT) zeker waard.

En nog eens JAHOOR, we hadden de shuttle inderdaad gemist die om 17.00u voor het laatst zou gaan.. dus.. LIFTEN. Na 10 auto's hebben we er gelukkig twee aangesproken die naar Taupo gingen.. 1tje om 18.15u en eentje om 19.15u en RARA. Wij zijn zoo lief.. dat we de boys maar als eerste hebben laten gaan (ze hebben ook lang op ons moeten wachten..) voor wat hoort wat'. Thanks Boys!)

En toen... lekker douche, eten (althans dat dachten we.. iemand had gewoon ons vlees voor de helft gejat, LOSERS!) en toen naar bedje.
Dat was het dan, 24januari 2017, 10u gehiked, 23km lang en 2291m hoog!! WOEHOE we did it!!

Om het even af te leren zijn we onderweg naar River Valley gestopt om nog 2uur te lopen naar de 'Taranaki Falls'.
Na regen komt zonneschijn.. maar dan andersom!! Jezus, we waren kletsnat na deze wandeling.. tot op onze onderbroek!! T regende zo hard dat zelfs de regenjas t niet tegenhield, fijn dan!

Nouja.. aangekomen in River Valley bleek dat we én een berg af moesten wandelen (en de dag erna dus ook weer op) omdat onze buschauffeur de bus niet de berg af kon rijden, én dat er geen bereik was én dat je buiten raften en paardrijden (voor ieder $160,-) niks anders kon doen.. o-keeee..

Uiteindelijk was het echt een superleuke avond/ochtend. Iedereen heeft het op het drinken gezet met kaartspellen/ drankspellen en keileuke muziek!! Erg gezellig was het met iedereen!. Er was één spel waarbij je vanalles kon winnen en dat heette 'rond de tafel'. Nou je moest dus letterlijk vanaf bovenop via de onderkant weer terug op de bovenkant van de tafel belanden zonder dat je ook maar van IETS hulp had.. en ja hoor! Onze hulk Dennis heeft dit klaargekregen! De hele tent stond op zn kop! Geweldig.

Ochtend erna, klein katertje. We zijn nog een paar andere spellen gaan doen om de ochtend voorbij te laten gaan.. onder andere tafeltennis in het lekkere zonnetje!

Na River Valley kwamen we aan in Wellington.. hoofdstad van Nieuw Zeeland. Hier zijn we 2nachten gebleven. Wellington was niet zo speciaal. De tweede avond hebben we daar een gezin uit Roermond opgezocht. De zoon van Piet Janssen die veel bij pap in de kroeg komt woont daar. Met hem, zijn dochter, vrouw, neef (ook uit Roermond) en daar de vrouw van zijn we naar een avondmarkt geweest, hebben we lekker wat gegeten en zijn we wat gaan drinken bij iemand thuis. Erg gezellig om hun hier even te ontmoeten! Thanks!!

28jan 07.00u s' ochtends ging de bus alweer naar de haven. De haven tussen Noord en Zuid Nieuw Zeeland.. dat betekent dus.. dat het noorder eiland bij deze is afgelopen!!
Om 09.00u vertrok de boot waar we 3u op hebben gezeten, en wat een prachtige uitzichten vanaf het topdek!

Deze heeeeele lange blog was dus alleen het noorder eiland! Sorry dat het zo van dag naar dag springt maar zo ging het hier ook echt en omdat ik iedere dag stuk bij stuk typte werd de blog dus zolang als hij nu is.. OEPSIE.

Hope you enjoyed!
Tot bij de volgende blog,
Dikke kus
Zajenn en Pascalle!

• 05 Februari 2017 - 11:27

Keub En Kit:

Heel erg sjoon om ug avonture te laeze, geweldig om dit vanoet remunj te kinne volge.
    super prestatie van tweej stoere dames....
    Groetjes Keub en Kit

• 05 Februari 2017 - 11:29

Huib:

Geweldig sjatjes waat ein geweldige trip, ein ervaring die nemes uch meer aafpakt! ENJOY en have FUN but becarefull!!

• 12 Februari 2017 - 14:50

Tante Truus En Anja:

Wederom hebben wij van jullie avonturen en belevingen kunnen genieten. Ook de foto's zijn prachtig die we op Facebook te zien krijgen! Heerlijk om te zien wat jullie doen, stoer hoor! Blijf ons op de hoogte houden maar geniet vooral. Heel veel lieve groetjes tante Truus en Anja

• 05 Maart 2017 - 07:38

Dennis Van Broekhuizen:

Super leuke blogg Pascalle nu kent iedereen mij als de HULK hahaha! Echt leuk ik blijf jullie verhalen volgen lekker blijven schrijven dus we zien elkaar wel weer!!