Great Ocean Road & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

13 December 2016 | Australië, Adelaide

Sorrry voor de late update, maar we zitten in Tasmanië met heel weinig wifi en zijn constant bezig dus tijd voor de blog is er nog niet geweest, maaar hier issie dan: Great ocean road & Adelaide!

Om 7.00u vertrokken we met een tour naar de Great Ocean Road (G.O.R.).. ofja 7.20 uur want onze gids of hoe wij hem noemen: 'Crocodile Dundee' was te laat.. Foto's komen eraan, dan herkennen jullie hem direct haha!
We startten bij Lorne, een supermooie baai, vervolgens een "rainforest" en de ''twelve apostles''! WAUW.. dit laatste was meest bekende van de G.O.R.! Het waaide er alleen zoo hard! SICK! Ook hier volgen nog filmpjes en foto's van! Daarna nog naar 2 mooie "look-outs" geweest en toen: time to sleep! In een of ander crappie 'hostel' zijn we blijven slapen en weer vroeg op (7.00u) om het een en ander in Halls Gap te gaan bekijken zoals een hele roedel kangaroes en de macKenzie Falls (awesome!) En dan.. nog 6uur gereden voordat we in Adelaide werden gedropt, en hoe?! Onze dundee reed als een gek!

Ons hostel in Adelaide, backpackers oz.. suuuuper cute! Gezelliger dan in Melbourne (terwijl die ook prima was). De stad was een stuk rustiger en gezelliger! Wel een erg leuke stad met leuke eettentjes, gezellige barretjes, mooie gardens (botanic gardens, meega groot!) en een heerlijk uitgaansleven.. wat ook niet anders kan met de university's hier!! Ook deze stad is heel speels en in (bijna) elk steegje is wel iets te doen, een marktje ofzo!

Zaterdag zijn we naar de central market geweest, omg wat een MARKT! Overal mensen, chinezen, en 'mertwiever'. Ik kreeg zelfs al een baan aangeboden! Wij zagen het al gebeuren; 8KIWI'S FOR 2DOLLAR!! Na de market nog even gaan genieten van het zonnetje in Rundle Parc, en s'avonds naar een pubcrawl! Voor $15 naar 4barretjes waar bij elk, 1drankje gratis! Keileuk, een drukker stuk van de stad gezien waar natuurlijk alle studenten uithangen!

Zondag bedacht om te gaan hiken van 'Waterfall Gully' naar 'Mt. Lofty'.. Eerst 4km verkeerd gelopen (een dik uur) ZUCHT.. en toen aan de trail begonnen nadat we ''Waterfall Gully'' na 7km hadden bereikt! Na 3,5uur hadden wij (vanaf de start) de top bereikt! Nog nooit zo stijl in ons leven gelopen en dat 4km!! PFF.. Maar wat een view! Heel Adelaide te zien, amazing! Omdat we geen zin meer hadden terug te lopen hebben we heel lief gevraagd om te liften en jaahoor, dat mocht! Ze hebben ons zelfs het ''Morialta Park''' laten zien. Een waterval en megaveel koala's, waarvan er 1 naast de auto zat en ik aan Zajenn vroeg; is die nou echt of is het een standbeeld? OEPS.. Echt dus!!
Als laatste die dag nog even naar de ''Moonlight Cinema''. Supervet hoe iedereen in de Botanic Gardens op de grond lag, eigen voedsel en drank bij zich had, onder dekentjes en op zitzakken lag en de film op groot scherm onder de sterren keek! Wij hebben (natuurlijk) perongeluk geslapen op onze (absorberende) XL handdoek die dus mega vochtig werd van het gras waar we op lagen (DUHH..BRRR)

Laatste dag Adelaide: naar Glenelg beach! Met de tram een halfuurtje.. waar je moet betalen buiten bepaalde zones.. wij snapten dit niet helemaal en er leek niet gecontroleerd te worden?! Achteraf hoorden we dat bij een random controle, een boete hoort van $200.. Oepsie!! Maar goed dat we dat niet van te voren wisten! Weer een geluksmomentje voor ons!
Hiernaast had Glenelg een super mooi strand en uitzicht maar hadden we alleen iets meer strandclubs en barretjes verwacht.. Nja, wel nog lekker gegeten daar en de tram weer terug!

Laatste nachtje in het hostel en weer met de shuttle naar Adelaide's Airport.. op naar Tasmania!!
Conclusion: Adelaide was echt een super leuke stad!!!!

Ohja trouwens.. volgens mij hebben ze al 20x gevraagd of wij van German zijn, vooral ik.. we zien er toch niet zooo duits uit?!
Tot in het volgende blog (die nu waarschijnlijk heeel snel zal volgen!)

Merry Christmas and a Happy Newyear everyone!

Dikke kussss
Zajenn en Pascalle

• 21 December 2016 - 02:45

Huib:

• 21 December 2016 - 02:50

Huib:

Geweldig moppies waat geer doot super ervaring geneet dao van let op elkaar en zorg det geer op tied in Bali zeet!

• 21 December 2016 - 07:31

Angelien:

Heej sjatteke's heb je zojuist nog even gesproken via de app, Jil is inmiddels ook wakker dus zullen we eens kijken of we kunnen FaceTime .. veel plezier met Kerst in Sydney en natuurlijk van oud naar nieuw en tot 1ste kerstdag dan FaceTime wij ff met zijn alle zo dat we het gevoel hebben dat jullie er toch even bij zijn ❤ en voor hier tot jullie volgende blog met foto's

• 21 December 2016 - 07:34

Tessa:

Super sjatties!! Kei leuk om te leaze! ❤️

• 21 December 2016 - 07:54

Trudy:

Geweldig om mit te kinne geneete van uch avontuur!! Veer winse uch ouch heel sjoon feesdaag...Geneet drvan xxx

• 21 December 2016 - 08:33

Celinda:

Hallo meadjes,

Ik zie natuurlijk al wat foto's voorbij komen maar wel heel leuk om dit te lezen.
    Heeeeele fijne feestdagen en tot de volgende blog!
    Geniet ze xxxx
    Celinda & Frits

• 21 December 2016 - 10:30

Linda Der Kinderen :

Wow sjatties, waat ein belaevingen allemaol. En de foto's die ich toet noe toe gezeen höb zeen prachtig

• 21 December 2016 - 12:23

Jos En Marianne:

As of ich op mien werk nieks baeters te doon höb dan eur reisversjaag te laeze....... NOT DUS. Hahahaha.
    Geweldig waat geer allemaol mit maak. En det se uch dao biej veur Pruusse aankieke.......... Zit der mer sjnel rech. Sjoon feesdaag en ein gooje roetjsch in ut nuuje jaor (ein uurkes of 10 veur os).

Groetjes,
    Jos en Marianne.

• 21 December 2016 - 17:25

Joyce Dieters:

Heey sjattekes
    waat ein genot om dit allemaol te laeze , superrrrrrr
    Verder kint geer det best op de merret werken en geweun gaon vrur 10 APPELESIENE VEUR EINE GULDEN

• 21 December 2016 - 17:28

Joyce Dieters :

Nou det waas neet alles heur .
    Veer winse uch nog heel väöl plezeer en sjoon kerstdaag en ein GOOJE ROETSJ

• 21 December 2016 - 17:47

Monique Vd Hombergh:

Supersjiek. Weer ein sjoon belaevenis. Bun benuujd nao verdere foto's en eine nuuje blog.
    Veur allebei heel fijne dage same en ein good 2017 gewins door de homberghjes.

• 21 December 2016 - 20:12

Wiel:

• 21 December 2016 - 22:43

Patries:

Hey lieverds❤.....weer kei leuk om te laeze. Veur ug aug fijne kerstdagen en ein super gooje roetjs dao......love ug

• 22 December 2016 - 11:25

Peter Den Brok:

Gear höb weer eine haup mitgemaakt, sjoon om te laeze. Ich wins uch aug sjoon feesdaag toe, toet de volgende blog.

Groetjes,

Brokkie

• 22 December 2016 - 16:34

Christa:

Heyyy sjatties ..geweldig det veer uch zo kinne volge !!..van deze kant oet auch heel sjoon feesdaag veur uch ..xxxx