Melbourne [9-12-2016] - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu Melbourne [9-12-2016] - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu

Melbourne [9-12-2016]

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

09 December 2016 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal! Leuk dat jullie er naar uit kijken onze blogs te lezen! Hier komt er weer eentje...

Bij aankomst op Melbourne Airport "Tullemarine" zijn we met een shuttle bus naar het centrum gegaan. Vanuit daar besloten we lopend naar ons hostel te gaan. Dit was toch wel een beetje spannend, zo midden in de nacht in een vreemde stad! Maaar gelukkig zijn wij echte padvinders en zijn we zonder problemen aangekomen!

Daar ingecheckt, spulletjes gedropt en om 02.00 uur (na een heerlijke frisse douche) eindelijk het bed in!
Toen we om 16.00 uur eindelijk wakker waren (absoluut geen last van een jetlag!! AHUM) besloten we de stad een beetje te verkennen. Langs de "yarra river" lagen leuke barretjes/ restaurantjes. De zogenaamde "riverside". Samen met Erwin wilden we daar 's avonds ook wat gaan drinken. Erwin hebben we in Hongkong leren kennen op het vliegveld! (In het limburgs zouden we hem een tuup noemen, positief gezien). 'Eventjes' iets drinken verandderde in een onverwachtse super gezellig avond. Zo stonden we ineens in een kroeg met een leeftijdsgemiddelde van 30+, leerden we 2 utrechtse meisjes kennen en hebben we iemand van de cast van "The Mormoms" leren kennen! Supervet, want alles sloot al om 1.45 en in zijn appartement konden we nog een drankje doen. En wat voor een appartement... met een awesome view over Melbourne!!!

Dann.. next day: sunday.. Nog niet bijgekomen en pas opgestaan rond half 3.. maar dat mag ook wel na een avondje stappen tot 4uur. Erg fijn trouwens, je kunt op je app een taxi bestellen (uber) en die brengt je dan super goedkoop terug 'thuis', een legale zwarte taxi!
Na het 'ontbijt' zijn we met z'n 3en met de tram naar St. Kildra geweest, een heel gedoe want voor de tram moest je een soort ov hebben. Wisten wij veel...
Eenmaal daar aangekomen kwamen we niet binnen in een soort crazy pianos met onze korte broek en top.. "you're not dressed fancy enough"... awkwarddddd ZUCHT, dan maar chillen op het strand naast alle windsurfers. Maaar.. toen we eindelijk in de bikini lagen op onze nieuwe XL microvezel handdoek.. drup drup, begon het te regenen. Dat was letterlijk de druppel, dus maar weer terug naar Melbourne ondanks dat dit met mooi weer een erg leuk plaatsje was geweest!
Dan maar het maken van een planning, poehpoeh wat een keuzes.. hop on hop off bus, campervan, georganiseerde tours, vliegen.. we wisten niet goed wat het leukste/beste/goedkoopste was maaaaar we zijn eruit gekomen!

De planning startte direct vanaf maandag: een walking tour door Melbourne, for FREE veel mensen uit het hostel leren kennen en tips gekregen, erg interessante tour dus! Vanuit deze tour hebben we nog het een en ander in de stad gezien waaronder het ACMI (Australian Centre for the Moving Image), de chocolate-bar (waar we ook mochten proeven, HMM) en het beste japans restaurantje van Melbourne.
's Avonds hebben we alles geboekt voor komende weken: de vlucht van Adelaide>Hobart (Tasmania), de camper gedurende onze 10 dagen daar), de vlucht van Hobart>Sydney en de Airbnb in sydney tijdens kerst en nieuwjaar waar Chanoux (zus van Zajenn) ook slaapt deze tijd!

En dannn dinsdag.. Phillip Island's day. Om 12 uur werden we opgehaald om 2,5 uur te rijden naar de eindbestemming! En ja, natuurlijk hebben we de vertrektijd NET op het nippertje gehaald.
First stop, Maru.. een koala&animal park. Het hoogtepunt van de dag! Kangoeroes en koala's.. awesome!! Voor $2 konden we voer kopen en hebben we met zn 3en de kangoeroes mogen voeren en aaien! Zooo lief! De koala's konden we helaas niet aaien, we hebben er wel eentje zien klimmen, eten en plassen. Daar hadden we al geluk mee, want koala's rusten/slapen namelijk ongeveer 20 uur per dag omdat ze veel energie nodig hebben om de ecalyptusplant te verteren. Second stop was de surfhut, althans zo noem ik het. Omdat Phillip Island bekend stond om het surfen daar, kregen we de historie van het surfen te zien en de evolutie van het surfbord! Hierop volgde natuurlijk een stop at the beach! Echt geweldig, een strand waar 'niemand' was, het supermooi was en je lekker langs het strand kon lopen!! En als laatste.. de pinguïns! We hadden het indrukwekkender verwacht (in aantallen) maar het leuke om te zien was dat alle pinguins mega klein waren, allemaal met sunset uit het water kwamen en in schooltjes naar hun holletjes verdwenen. Wat we wel hebben gezien is dat de pinguinwalk niet overdreven is! Ze golven echt door hun gewaggel.

Woensdag.. laatste dag in Melbourne en wat een weer! 32gr, sick! Vandaag zijn we naar de Eureka Tower geweest, 300m hoog met 91 verdiepingen. Vanuit hier is het echt een waanzinnig uitzicht over heel Melbourne! Wat een mooie stad!! Een heerlijke grote speelse stad! In ieder straatje begint wel weer een nieuw straatje, de steegjes zijn net zoals in actiefilms en in ieder piepklein hoekje zit wel weer een barretje verstopt. Een klein tussendoor weggetje komt uit in een trap wat leidt tot de hoofdstraten enzovoort. Tijdens deze trip hebben we ook 'the edge experience' gedaan. Dat wil zeggen dat een 'kooitje' waar je in staat, naar buiten schuift en je op 4,5cm dik glas als het ware buiten het gebouw hangt.

Next was the Crown; het grand casino! Niet normaal hoe groot dit was en hoeveel speelmachines/tafels er waren! We verdwaalden gewoon binnen het gebouw.. level 1-2, casino promenade etc. Owja, erg grappig.. een man vroeg ons of we members waren en zoniet, kreeg je een pas met $10 gratis. Deze moest je activeren bij een kerstspel, waar je naast het activeren van de pas, geld zou kunnen winnen in de vorm van een check bijvoorbeeld. Zo gezegd, zo gedaan! Erwin had niks, Zajenn had $5 en ik $100.. (it was my lucky day!). Deze kregen we helaas niet cash (boeh) maar via een soort vvv-bon zodat we het kunnen besteden bij de supermarkt of andere winkels! Woehoee!!

Als laatste zijn we naar de Victoria Market geweest, een hele leuke markt met handwerken, kleding en eten. Het enige wat wij hebben gedaan is (natuurlijk) gegeten, sangria gehaald en ons tussen alle andere mensen neergezet! Net pinkpop; staand, zittend, liggend, muziek, foodtrucks, erg gezellig!

Ennn ohjaa, nog een groot pluspunt van deze mooie stad.. iedereen weet dat wij weg zijn van sushi. Laat dan net op iedere 100m een sushi tent liggen!Zoals je bij ons een rookworst bij de hema kan pakken, kun je hier gaan voor een stuk sushi. En geen kleine ronde stukjes, maar echt een rol!! En dat voor $2.. ofwel €1,36. Hoppa!

Nouuu om deze lange blog te beëindigen zijn we op weg gegaan naar Adelaide via de Great Ocean Road waar we om 07.00 uur moesten verzamelen in de regen.. Hoe dit was en wat we hebben gedaan zal ik in de volgende post weer vertellen!
Voor nu is het in ieder geval....
...BYEBYE Melbourne!

Dikke kus Zajenn en Pascalle!

• 09 December 2016 - 04:53

Christel Cuijpers :

Hoi lieverds
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!
    De foto's die ik al gezien heb van jullie zijn erg leuk....en zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin

• 09 December 2016 - 06:29

Wiel:

Ha sjattekes fijn om weer get van uch te heure .
    Veer hubbe al sjoon foto's veurbiej zeen kome .
    Veul plezeer en geneet hvu
    Groetjes wiel

• 09 December 2016 - 08:38

Trudy:

Maedjes, ich geneet hie mit van uch foto's die veurbie kómme op facebook en netuurlik uch blogs!! Zuut d'r allemaol gaaf oet...Enjoy!! xxx

• 09 December 2016 - 09:55

Tessa Snijders:

Super leuk om te lezen, ben heel jaloers op jullie!! Heel veel plezier nog schatjes en laat de sushi smaken xxxxxly

• 09 December 2016 - 10:47

Margriet:

T is alsof ik een boek aan t lezen ben.. !! Fijn dat jullie het zo leuk hebben . Nu maar weer wachten op het volgende hoofdstuk . Heel veel plezier meiden groetjes Oma uit Vlodrop

• 09 December 2016 - 14:09

Monique Hendrix-Smeets:

Wat super om jullie verhalen te lezen en zo herkenbaar!! Ik wil meteen weer terug!! En Tasmanië op de planning, ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden, voor mij een droom die we destijds vanwege tijdsgebrek hebben moeten laten varen maar hopelijk mag ik dit ooit nog van mijn bucketlist afstrepen. Geniet ervan maar dat gaat vast lukken!!

• 09 December 2016 - 18:46

Monique Van Den Hombergh:

Wow, wat sjiek zegk. Geneet der van. (veur de tigste keer haha)
    Sjoon det ger zoveul gooj miense ontmoet.
    En wat relaxed.
    Ig zeen oet nao ug volgende blog.
    Kusjes allebei.

• 09 December 2016 - 20:18

Patrick:

Geweldig wat geer al mit maakt...geneet der van fijn om te heure det ut goot mit uch is xxxxxx

• 09 December 2016 - 20:19

Patries:

Heyyy mupkes, waat ein kei leuk versjlaag weer om te laeze

• 09 December 2016 - 20:26

Patries:

Ig weit neet waat if fout doon...mer ig had ein heel versjlaag ingetiept....zeen maar eine regel

• 09 December 2016 - 22:43

John Jeurissen :

Ha sjatjes . Ich zeen prachtige foto,s veurbiej komme en sjitterende versjlage wie geer het hub. Geweldig om te zeen. Amuzeer uch en pas good op ein x

• 10 December 2016 - 00:29

Linda Der Kinderen :

Tjuuu dames, waat geer neet al allemaol höb mit gemaak en moge belaeve.
    Geweldig det geer os amuseert mit ut laeze van uch gebeurtenissen en belaefinge.
    Wach in sjpanning waat de volgende blog os haet mit te deile??? Dieke kuszszsz van Mamsie

• 10 December 2016 - 21:41

Sharissa:

Superrr leuk!! Wat een geluk in dat casino hahah en hoe leuk die kangaroo

• 10 December 2016 - 21:42

Sharissa:

En hoe lekker dat weer 32gr WOW! Heel veel plezier sjatties, Kusssss!

• 11 December 2016 - 11:21

Huib:

Hey waereldreizigers,
    Tösse het berichte, whats appe en ftime noe aeve blogge!
    Met bewonjering en vol trots volg ich uch van daag toet daag, en dao komme nog 8 1/2 maondj! Een geweldige reis met geweldige foto's en zeker een sjat aan ervaringen waat geer op doot! Bön jaloers maar zeker APETROTS ! Let good op elkaar, zorg good veur elkaar en zeker ENJOY dit geweldig avontuur wo det geer ZELF onnoemelijk hel veur gewerkt höbt !!
    GENEET d'r van geer höbt het verdeend!
    Gr paps!

• 11 December 2016 - 14:31

Brokkie:

Hey dames,
    Sjoon om te leaze det gear ut zo sjoon höb, ich verheug mich al op de volgende blog,
    Greetz Brokkie

• 11 December 2016 - 15:31

Truus En Anja:

Heerlijk om zo met jullie mee te kunnen leven! En jullie belevenissen en avonturen te kunnen volgen. Geniet en hopelijk kunnen jullie ons nog veel mooie verhalen schrijven. Xxx Truus en Anja

• 11 December 2016 - 23:01

Toos :

Hoi schatjes wat mooi dat jullie zo genieten.de foto's die jullie maken zijn heel mooi wat een belevenis wat jullie mee maken,ben apetrots op jullie twee.Maar ik mis jullie nu al een beetje maar dat maak nieks uit alles komt goed.groetje jullie Oma.

• 12 December 2016 - 11:31

Keub En Kit:

Hey dames,

sjoon om te laeze det geer ug zo good amuseerd en det geer al zovuul gezeen höb in dae korte tied det geer dao zeet gaot zo door en veer blieve laeze waat geer zoal doot.
    Mvrgr. Keub en Kit

• 13 December 2016 - 23:22

Harrij En Marij:

• 14 December 2016 - 21:32

Christa :

• 15 December 2016 - 16:25

Joyce Dieters :

Heey dames ich heur t al geer amuseert uch prima !!geer höb nog geine tied om uch te verveele !! Idd al sjoon foto's gezeen !sjatjes geneet

• 18 December 2016 - 17:13

Richard, Larisa En Yelena:

Hoi Pascalle en Zajenn,
    Gaaf om te lezen wat jullie allemaal al mee maken op de zeg maar eerste dagen, ongelooflijk.
    We hebben al wel in de gaten dat er geen tijd is voor verveling .
    vermaak jullie verder en we blijven het volgen
    Groetjes Richard, Larisa en Yelena

• 18 December 2016 - 17:13

Richard, Larisa En Yelena:

Hoi Pascalle en Zajenn,
    We hebben al wel in de gaten dat er geen tijd is voor verveling .
    vermaak jullie verder en we blijven het volgen
    Groetjes Richard, Larisa en Yelena

• 18 December 2016 - 18:56

Rein:

Heerlijk te lezen hoe het gaat me jullie en hoe jullie genieten.kijk al uit naar de volgende blog.groetjes