Australië- oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu Australië- oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pascalle Hammer - WaarBenJij.nu

Australië- oostkust

Blijf op de hoogte en volg Pascalle

29 Juni 2017 | Australië, Cairns

AUSTRALIE, LAST PART!!

Nogmaals sorry voor het laatste blog, ik wist niet waar ik die tussendoor moest knippen. Vandaar dat ik deze laatste 8 weken maar in 3 ga delen.. east coast - outback en west coast.

Welcome back in Australia after 6 weeks Bali. Meteen weer een cultuurshock! Hier zijn weer normale verharde wegen, hoge afgemaakte gebouwen, snelheidsborden, nauwelijks scooters etc.
Na een vroege landing hebben we twee uurtjes later onze camper voor de komende 8 weken opgehaald. WIEHOE!
Deze keer hadden we een Cheapa Campervan, véél beter dan de Juicy Camper.

Daar gingen we dan! We hadden beloofd nog even op de farm langs te gaan en daarbij hadden we daar ook nog wat spullen laten staan.
Bart hebben we afgezet in Brisbane. Hij wou graag de stad nog even zien en het uitgaansleven meekrijgen. Wij zijn intussen richting Caboolture gereden. We zijn alleen even gestopt om een paar boodschappen te doen EN nog een keer langs de dokter te gaan. Vanaf de dag dat we in het vliegtuig waren gestopt waren mijn ogen namelijk heel dik en rood, daarnaast zat mijn neus dicht en was mijn oor een beetje aan het zeuren.
Mevrouw de dokter zei dat het 'Conjuctivitis' was dus maar weer druppels!

Vervolgens zijn we doorgereden naar de farm, Piñata Farms. Het was heel leuk iedereen weer even te zien en even terug te zijn op de velden. We hebben natuurlijk ook een paar aardbeien geproefd!

's Avonds zouden we met Josh, Kepa, Jason en Jacky eten. Josh chicken cheese pasta bake maken als wij voor de chocolade mousse zouden zorgen. En ja, het was heerlijk!
Na een nacht hier zijn we Bart weer gaan ophalen in Brisbane en zijn we langzaam naar het noorden doorgereden.

De eerste stop was bij Mooloolaba, lekker chillen op het strand en erna door richting Noosa. Noosa zou bekend staan om het surfen, en ja het was ook echt een surfstrandje! Hier zijn we door het national park gelopen, naar de 'fairy pools. IJSKOUD, maar leuk om even te zijn geweest. Diezelfde dag hebben we besloten om een 'neusdouche' te halen omdat de spray niet helemaal zijn werk deed. Bij de pharmacy hier weten ze zo veel! Nog meer dan de dokter in Caboolture had ik het idee. Vanuit hier raadden ze me aan toch maar weer naar de dokter te gaan.. dussss jep voor de 4e keer naar de dokter. Deze was wel heel duidelijk. Ik ben blij dat we daar heen zijn gegaan. Hij vertelde dat de ogen en neus in verbinding stonden maar dat de oren een probleem apart waren, dusja WEER druppels. Uiteindelijk was er wel al een duidelijke vooruitgang te zien bij mijn ogen! PFIEUW

Diezelfde dag zijn we bij Nomads in Noosa blijven slapen nadat we een briefing hadden gehad met de hele groep.
We gingen namelijk naar FRASER ISLAND! Op de kamer waar we sliepen lagen nog twee Nederlandse meisjes, Nicoliene en Nienke. Zij gingen ook deze trip doen.

4 juli moesten we om 07.00 klaar staan om te gaan vertrekken. Onze tour zou 3 dagen, 2 nachten zijn, we zouden slapen in Tipi's en in een 4WD rijden (als je dat kon natuurlijk). Supervet!
Toen we uiteindelijk gingen instappen in de auto's bleek dat er wel 10 Nederlanders mee waren op deze tour. Zoveel heb ik er hier nog niet samen gezien!

Fraser Island was echt geweldig! Het weer was gelukkig ook heel goed! Samen met Nienke, Nicoliene, Lotte, Demi (2 zusjes), Mona en Rasmus (een Zweeds koppel) hebben we een hele leuke 3 dagen gehad. Daarnaast was er Marco uit Maastricht, geweldig! Hij was 6 weken in Australië en heeft zijn tijd meer dan nuttig gebruikt! Wat een energie en positiviteit. Volgens mij waren het dan ook echt de 6 beste weken uit zijn leven.

Naast de mooie stranden, een shipwreck, the champagn pools, twee sjieke meren en heeeel veel zand hebben we walvissen gezien (erg dichtbij zelfs!) en zijn we met een vliegtuigje over Fraser gevlogen, awesome! Fraser Island was echt een vakantie weekendje, zon, zee en strand! s' Nachts sliepen we in tipi's, gelukkig niet koud! Ons matrasje was zo dik als een kussen van een tuinstoel, maaaaarja.

Toen we uiteindelijk weer terug waren bij Nomads hebben we eerst met de meiden gezellig gegeten en vervolgens onze gratis drankjes benuttigd. 's Ochtends zijn we met de dutchies en zweden samen gaan ontbijten in een park en hebben we Marco, Lotte en Demi op de Greyhound bus gezet richting het zuiden. Helaas konden hun niet met ons omhoog rijden. Nicoliene, Nienke, Mona en Rasmus daarentegen wel. Met hun zijn we samen naar Agnes Water, Town of 1779 en Airlie Beach gereden en hebben we alle dagen samen gekookt. Onderweg zijn we gestopt voor boodschappen, gratis campingplaatsen en om even van chauffeur te wisselen. Het was een pittig lang stuk rijden, maar wel erg gezellig! Ohja mijn gezicht was ook weer helemaal hersteld, jeaaah! :)

Dan de Whitsundays, weer een nieuwe trip voor de boeg met veel backpackers, 2 dagen op een zeilboot op zee. De whitsundays hebben het witste strand ter wereld, namelijk 99,9% silica. Iedereen kent dit plekje ook zeker van de foto.. en ja hoor, wij waren hier! Van te voren wisselde de weersvoorspelling behoorlijk maar uiteindelijk hadden we prima weer! De eerste avond zette iedereen het op het drinken, maar dat hoeft voor ons na 7 maanden niet meer zo. Wij gingen voor heel fit wakker worden en optimaal van de dag genieten :)

De wekker ging namelijk weer om 06.15. Na het bekijken van de sunrise en een ontbijt zijn we naar whitehaven beach geweest. Dit was nou echt de plek die we verwachtten, de plek van de foto's. In het water moesten we een stingersuit aan, tegen de kou en omdat er in het water kwallen zouden zitten. Lekker dan!

Na deze mooie trip zijn we terug op de boot, ons gaan voorbereiden om weer te gaan DUIKEN! Blijkbaar zijn we gaan duiken op een van de weinige plekken waar nog uberhaupt IETS van het koraal levend was. De cycloon 'Debbie' heeft afgelopen april namelijk erg veel verwoest. Deze was precies gericht op Airlie Beach, waar de whitsunday tours startte.

Maaaaar de plek waar we naar toe gingen.. daar was het koraal nog heel mooi! Buiten het koraal zagen we helaas weinig vissen (op een schildpad na) en hadden we een zicht van 0.0. Omdat we een deel van onze groep kwijt waren konden we dan echt een van onze skills konden toepassen: 1 minuut zoeken en vervolgens naar de oppervlakte. Et voila. Even was ik zenuwachtig omdat we met een grotere groep waren dan gewend en het zicht een stuk minder was. End good, all good!
Na het duiken hebben we de gewichten, flippers en de 'BCD' uit gedaan en zijn we nog even gaan snorkelen. Ofja even, zo'n 1,5 uur.

Als afsluiting konden we, weliswaar de ochtend erna, om 07.00 voor de laatste keer het water in. Deze keer mochten we gebruik maken van de glijbaan, duikplank en SUP (stand up paddleboards). 2 uur hebben we in het water gespeeld als kleine kinderen.

Uiteindelijk moesten we na de whitsundays wachten op Nieke en Nicoliene. We hadden besloten de rest van de trip naar Perth samen te doen. Hun hadden de trip 3 dagen nadat wij hem hadden, vandaar dat we even tijd hadden om de kleding te wassen etc.

Die avond waarop we op een suuper chille stop bleven overnachten, zijn we naar een rugby wedstrijd gaan kijken.. de derby blijkbaar. Een man van daar had ons uitgenodigd de dag erna te gaan vissen, en ja dat hebben we gedaan! De hele dag op het bootje, visjes gezocht, gevisd en krabben gevangen. En ohja, vervolgens ook de krabben gegeten (behalve ikzelf).
De dag erna had hij ons ook uitgenodigd te gaan kamperen met zijn 2 dochters op het strand. Erg leuk! Dit was echt een ervaring die nou echt bij Australië hoorde en waar we niks voor moesten betalen! GEWELDIG! We hebben zelf houd gesprokkeld, een vuurtje gemaakt, een eigen campingplekje gemaakt, gekookt op het vuur (heel lekker een beef en kip stew, duurde wel 3 uur maaaarja!), in het wild geplast, buiten in een swagbag onder de sterrenhemel geslapen en niet te vergeten.. meters gereden over het strand met de quads van de meisjes!
De volgende dag precies hetzelfde, alleen waren Nieke en Nicoliene er toen ook bij. Zij vonden het ook GEWELDIG!

Na deze nacht gingen we terug, alles opruimen, schoonmaken en even douche. Na deze douche hebben we alles weer ingepakt om door te rijden.
De volgende stop was 'magnetic island'. Om 9 uur 's ochtends hadden we de ferry naar dit eiland. We konden kiezen op welke manier we ons gingen vervoeren op dit eiland, eigen auto, gehuurde auto of openbaar vervoer. Dit laatste viel al af.

We hadden gehoord dat je op het eiland een 'barbie auto' kon huren.. en ja hoor! We hadden hem, met de 4 meiden een echte barbie auto! Als je deze reed had je het idee ook dat je in een poppenhuis rond reed, alles was zo klein en fijn! Je kon bijvoorbeeld met je rechtervoet met de dikke teen remmen en met de kleinste teen gas geven, zo klein. We hebben op het eiland nog een hike gedaan en zijn de duitse meiden van de farm nog tegengekomen maar uiteindelijk heeft de barbie auto de hele dag compleet gemaakt!!

Na Magnetic Island een kleine lunch stop bij Mission beach.. en weer door, op naar cairns! Hier hebben we een dagtocht geboekt op een cruise te gaan duiken in het GREAT BARRIER REEF! Wiehoeee finally! Om 7.30 ging de boottocht van start. Uiteindelijk hebben we 3 duiken gedaan, AWESOME! Ik ben zo blij met mijn Padi open water, echt gaaf! Het is echt ongelooflijk hoe groot de onder water wereld is! Samen met ons ging nog een jongen duiken, Erold. Hij was dive master dus als extra voordeel kon hij ons 3 tijdens de duik leiden, kleine geruststelling!

Veel tijd om na te genieten was er niet. Die avond (plus de avond erna) hadden we een hostel geboekt in Cairns om ook hier het uitgaansleven mee te maken.
Na een potje rugby in het parkje (naast weer een hele leuke sjieke lagoon) hebben we ingecheckt en zijn we drankjes en dansjes gaan doen! Bart en Zajenn hebben met het potje rugby gewonnen en kaartjes gewonnen voor een wedstrijd in het stadium van Cairns as zaterdag.

De dag erna hebben we een planning gemaakt en al uitgezocht wat we in Cairns moesten doen om, over 3 dagen, onze trip naar de outback te kunnen starten.. EXCITING!

De laatste twee dagen hebben we nog doorgebracht in 'Mossman Gorge', waar we door het bekende 'Daintree Forest' hebben gewandeld en zijn we naar het watervallen circuit gereden! Niet normaal hoe zo'n groot regenwoud kan ontstaan! Zo hebben we toch ook weer een ander stukje van Australië gezien.

Vanavond gaan Zajenn en Bart nog naar de rugby wedstrijd waar ze kaartjes voor hadden gewonnen tijdens het spelletje in het park en morgen is het zover! Even nog de laatste checks.. extra gas, extra benzine, extra water, de nodige boodschappen, de auto poetsen om te zien hoe vies de camper gaat worden enn.. back to basic!! DE OUTBACK, here we come!!

Voor de veiligheid hebben we onze baas op de farm laten weten wanneer we vertrekken plus wanneer we weer terug komen waarschijnlijk. Dit wordt altijd aangeraden bij een reis door de outback.. SPANNEND! Waarschijnlijk heb ik nu ook minimaal bereik, dus dat is dan ook de reden waarom er (waarschijnlijk) niks van me online te zien is tm 6 augustus. We zullen zien!

Ik ga nu snel het einde typen voordat ik al geen bereik heb om deze blog te uploaden!

Dikke kus en tot snel!
Ps.. het einde komt nu ECHT in zicht!! Nog maar 32 daagjes voor we weer het vliegtuig instappen.

Pss.. uiteindelijk is deze blog ook weer best lang, zucht! Maaar dat komt natuurlijk ook omdat we heel veel mooie en gave dingen meemaken!

Groetjes Zajenn en Pascalle

• 23 Juli 2017 - 11:46

Angelien:

Geweldig wat jullie daar zo allemaal mee maken en beleven met weer heel veel lot genoten, lieverds geniet nog van jullie laatste dagen en wees vooral nog heel voorzichtig, wij kijken er naar uit jullie weer in onze armen te begroeten als jullie weer veilig en gezond op Nederlandse bodem terug zijn ❤️❤️❤️ Dikke knuffel e

• 23 Juli 2017 - 13:36

Peter Den Brok:

Weer ein sjoon verslaag, geneet nog maar goot, want noe geit ut snel, toet de volgende moand dames

• 25 Juli 2017 - 15:27

Ger En Kit :

Sjoon dames geneet der nog maar efkes vanne

• 26 Juli 2017 - 12:25

Jet Meijs:

Wat een mooi reisverslag weer! Bedankt en geniet er maar lekker van . Groetjes Jet Meijs.

• 26 Juli 2017 - 20:21

Nelly Gense - Satijn:

Dag Dames

Elke keer opnieuw lees ik met veel plezier jullie belevenissen, wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt daar zou een je een boek over kunnen schrijven en misschien gaan jullie dat wel doen !!!!
    Geniet nog van de laatste weken en hou ons op de hoogte.

Lieve groeten van Nelly Gense - Satijn

xXx

• 10 Augustus 2017 - 13:47

Monique Vd Hombergh:

Geweldig weer om te laeze. Nog heel effe en dan zeen ver os weer. Zo nu vlug nao ut volgende deil om te laeze.